ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΘΕΡΜΟΚΗΠΙΑ Α.Ε.

-Σάμος-

 

ΙΣΤΟΡΙΚΟ

Η επιχειρηματική ευκαιρία της επιχείρησης «Ελληνικά Θερμοκήπια Α.Ε.» προέκυψε μετά από έρευνα αγοράς η οποία κατέδειξε ότι η ελληνική αγορά είναι ελλειματική σε τομάτα και αναγκάζεται να κάνει εισαγωγές κάποιες εποχές του χρόνου.

Η Ελλάδα καταναλώνει το μεγαλύτερο ποσό τομάτας που φτάνει τα 63 κιλά/κάτοικο με δεύτερη την Ιταλία με 32 κιλά/κάτοικο.

Στην Ελλάδα παρατηρήθηκε κενό στην κατηγορία special-ties (τομάτα σε τσαμπί και snack).


Ο ΤΟΠΟΣ

Για την υλοποίηση της ιδέας, επιλέχτηκε το νησί της Σάμου για δύο λόγους. Ο πρώτος έχει να κάνει με το θαυμάσιο κλίμα του νησιού (μη ξεχνάμε ότι στην περιοχή Μύλοι παράγονται μοναδικής ποιότητας πορτοκάλια) και ο δεύτερος με τις ρίζες που είχαν οι επενδυτές με τον τόπο.

ΤΟ ΘΕΡΜΟΚΗΠΙΟ

Τόσο η έρευνα αγοράς όσο και η μελέτη βιωσιμότητας έδειξαν ότι το ιδανικό μέγεθος της μονάδας είναι τα 50 στρέμματα. Σε πρώτη φάση το 2011 ξεκίνησε η παραγωγή σε 10 στρέμματα και αναμένεται να ολοκληρωθεί η επένδυση τα επόμενα χρόνια.

Να σημειωθεί ότι η επένδυση έγινε με ίδια κεφάλαια και δεν δόθηκε καμμία επιχορήγηση από τον κρατικό μηχανισμό.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Θερμοκηπίου

• Το θερμοκήπιο είναι ολλανδικού τύπου.
• Η κάλυψή του είναι με τζάμι
• Το ύψος στην υδρορροή φτάνει τα 5 μέτρα και στη κορυφή στα 6 μέτρα
Όσον αφορά τον τεχνολογικό εξοπλισμό, υπάρχουν:
• Θερμοκουρτίνα
• Σύστημα δροσισμού
• Θέρμανση με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας
• Κεντρικό σύστημα διαχείρισης του κλίματος του θρμοκηπίου με υπολογιστή
• Αυτόματο σύστημα άρδευσης-θρέψης των φυτών


Υδροπονική μέθοδος: Η καλλιέργεια γίνεται με την πιό διαδεδομένη μέθοδο υδροπονίας στον κόσμο, αυτή σε πετροβάμβακα Grodan όπου επιτυγχάνεται μείωση των λιπασμάτων και της κατανάλωσης νερού έως και 90% σε σχέση με αυτή στο χώμα, πρωιμότητας καθώς και μεγάλη διάρκεια συγκομιδής.

Φυτοπροστασία: Η καταπολέμηση των ασθενειών και των επιβλαβών εντόμων γίνεται με τις αρχές τις Ολοκληρωμένης Καταπολέμησης,δηλαδή με τη χρήση ωψελίμων εντόμων και επιλεγμένων φυτοπροστατευτικών προιόντων, πάντα με γνώμονα τα προιόντα να είναι καθαρά (απαλλαγμένα από υπολείμματα φυτοπρπστατευτικών προιόντων).

Γονιμοποίηση: Η γονιμοποίηση των ανθέων της τοματιάς γίνεται με φυσικό τρόπο μιας και μέσα στο θερμοκήπιο εισάγονται μέλισσες (Bombus terrestris).


ΤΕΧΝΟΓΝΩΣΙΑ- ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ – BRANDING

Γίνεται από την ελληνική εταιρεία DKG Consulting με διεθνή εμπειρία και γνώση πάνω στην Ολική Διαχείριση Θερμοκηπίου και Υδροπονίας καθώς και την προώθηση των προιόντων. Η επίβλεψη της καλλιέργειας γίνεται από έλληνα γεωπόνο (Λάμπρου Παντελής) με κάποια βοήθεια κατά καιρούς από εξωτερικό Ολλανδό εμπειρογνώμονα (Bas Penning).

ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ

Η εταιρία ακολουθεί τους κάνόνες υγιεινής και ασφάλειας κατά HACCP, ενώ στην παραγωγική διαδικασία ακολουθεί τους διεθνείς κανόνες Ορθής Γεωργικής Πρακτικής και βρίσκεται στη διαδικασία Πιστοποίησης σύμφωνα με το διεθνές πρωτόκολλο GLOBALG.A.P.

ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΥΑΙΣΘΗΣΙΑ

Η αγάπη των επενδυτών για τον τόπο τους, τους οδήγησε στη συνεργασία με επαγγελματίες από τη Σάμο κατά την κατασκευή του έργου. Με την ολοκλήρωση της κατασκευής προχώρησαν στην πρόσληψη ανθρώπων από τη Σάμο για τις εργασίες μέσα στο θερμοκήπιο. Σήμερα πάνω από 10 οικογένειες από τη Σάμο είναι συνδεδεμένες με την επιχείρηση.

ΤΑ ΠΡΟΙΟΝΤΑ

Για πρώτη φορά στην Ελλάδα δόθηκε η ευκαιρία στον καταναλωτή να γευτεί τις τομάτες τύπου ελιάς (σνακ) στη πρωτοποριακή συσκευασία των 220 γραμμαρίων σε ειδικά σχεδιασμένο κουπάκι με τη δυνατότητα να καταναλώνονται σε διάφορες εκδηλώσεις όπως στο σχολείο, στο αυτοκίνητο, στο γραφείο, στην εκδρομή, στο παιχνίδι.

Το προιόν αυτό διατίθεται ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ στην αλυσίδα super market ΑΒ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ με το εμπορικό όνομα Tomaccini.

Επίσης στην επιχείρηση καλλιεργούνται και τομάτα σε τσαμπί (cluster type) που διατίθονται κι αυτές αποκλειστικά στην αλυσίδα super market ΑΒ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ με το εμπορικό όνομα Solana.

 

Πληροφορίες:

Γεραλέξης Γεώργιος:

Managing Director

info@gr-greenhouses.gr

6941 5 44 005